zoomit

zoomit
همه چیز درباره تکنولوژی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 605
بازدید کل : 33882
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش گزارشی از کارگاه معرفی نوکیا ۸۰۸ را در نارنجی خواندید. حال خبر خوب این است که به زودی شاهد ورود این گوشی به بازار ایران خواهیم بود. طبق اعلام مدیر بازاریابی بخش اسمارت فون نوکیا و دفتر نوکیا ایران، قرار است تا اوایل تیرماه شاهد حضور Nokia 808 Pureview در بازار ایران باشیم، نکته جالب اینجا است که ایران جزو اولین گروه منتخب برای شروع عرضه جهانی پیور ویو است.

به نظر می رسد نوکیا علاقه زیادی به تلفن جدید اش داشته باشد به همین خاطر امروز نیز مراسمی به عنوان اعلان ورود این تلفن به ایران برگزار کرد و سعی کرد اطلاعات جدیدی را در اختیار علاقمندان قرار بدهد. در ادامه مطلب با ما باشید.


شروع برنامه طبق معمول با صحبت های آقای فروتن، مدیرکل نوکیا ایران بود. وی طراحی این موبایل را به ماشین های تنومند تشبیه کرد. به اعتقاد وی چنین بدنه قرص و محکم و ویژه ای می تواند کار ویژه ای هم انجام داد.

آنگاه برنامه اصلی و مراسم معرفی فنی Nokia 808 با صحبت های وحید کاظمی مدیر بازاریابی نوکیا ایران صحبت خود را با بررسی جایگاه اپلیکیشن و امکانات اسمارت فون در ایران ادامه داد. از نظر نوکیا، مهمترین امکانات مورد تاکید خریداران موبایل را می توان به این صورت لیست کرد: ۱- اس ام اس
۲- دوربین عکاسی و فیلمبرداری
۳- دانلود موسیقی
۴- گوش دادن به رادیو اف ام
۵- دانلود والپیپر
۶- دانلود بازی
۷- اینترنت گردی
۸- سرویس ناوبری و مکان یابی
۹- دانلود اپلیکیشن
۱۰- ام ام اس
۱۱- سرویس ایمیل

وی می گوید نوکیا پیشینه قدرتمندی در عرضه دوربین بر روی تلفن همراه دارد و این شرکت بر روی N95 اولین دوربین ۵ مگاپیکسلی اسمارت فون ها را عرضه کرد. وی عقیده دارد که در بازار ایران که هنوز امکانات گوشی حرف اول را در انتخاب می زند، پیور ویو می تواند موفقیت N8 را تکرار کند. هر چند نباید فراموش کنیم سیستم عامل این تلفن Belle است و در بخش امکانات اپلیکیشن ها و سیستم عامل شما با محدودیت های فراوانی مواجه خواهید بود.


Nokia-808-PureView-05.jpg

پس از آقای کاظمی نوبت به یوسا یوتیلا مسئول بخش بازاریابی اسمارت فون نوکیا رسید که به توضیح مشخصات فنی این اسمارت فون ۴۱ مگاپیکسلی بپردازد. وی در ابتدای صحبت هایش تاکید کرد که نوکیا ایران را یکی از مهمترین بازارهای جهانی خود می داند و به همین دلیل آن را در لیست اولین عرضه کنندگان موبایل جدید خود قرار داده است.

وی درباره نوکیا ۸۰۸ گقت: «ما می خواهیم درباره یک انقلاب در عکس برداری موبایل صحبت کنیم. اولین موبایل دوربین دار نوکیا ۷۶۵۰ بوده که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد.» به گفته آقای یوتیلا، نوکیا همیشه در حال انجام تحقیقات وسیعی در خصوص نیاز مصرف کننده است و جالب اینجا است که در اکثر نقاط دنیا، نتیجه نظرسجی ها شبیه ایران بوده و عکس برداری و دوربین، امکان بسیار مهمی برای خریداران موبایل. همگان هنگام انتخاب موبایل است.

طبق گفته های آقای یوتیلا قابلیت تصویربرداری و عکاسی موبایل های فعلی به اندازه کافی خوب نیست و مخصوصا در نور کم نمی توان عکس های خوبی گرفت. به همین دلیل پنج سال پیش نوکیا به این نتیجه رسیذ که باید کار جدیدی کرد. و شروع به بنا کردن یک استاندارد جدید در عکاسی موبایل نمود. و با کمال افتخار در فوریه ۲۰۱۲ در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا این گوشی را معرفی کرد .
 


به گفته یوتیلا، اولین قابلیتی که تکنولوژی پیور ویو در موبایل بر آن تاکید دارد. بالاترین سطح استاندارد عکاسی بر روی موبایل است. وی گفت در آینده مدل های بیشتری از گوشی های نوکیا به این تکنولوژی مجهز خواهند شد.

تکنولوژی پیورویو بر مبنای سه محور تعریف می شود: اول سنسورهای با بازده عالی، دوم الگوریتم پردازش تصویر خاص و در نهایت لنز بسیار دقیق آن که به صورت اختصاصی توسط کارل زایس برای نوکیا تولید شده است. وی سپس به جوایز کسب شده توسط این موبایل نوکیا پرداخت و از مهمترین آنها، به عنوان بهترین موبایل تازه معرفی شده در کنفرانس بارسلونا و همچنین جایزه بهترین نوآوری سال ۲۰۱۲ در تصویربرداری توسط TIPA یا انجمن بین المللی عکاسان خبری اشاره کرد.


Nokia-808-PureView-03.jpg

در ادامه مراسم در ادامه سنسور دوربین های ۵ و هشت مگاپیکسلی را در کنار سنسور ۴۱ مگاپیکسلی پیور ویو به نمایش گذارد. گفته می شود این سنسور تقریبا ۴ برابر بزرگتر از دیگران است. به گفته یوتیلا، با این سایز سنسور ما می توانیم اطلاعات نوری و دقت بیشتری را به تصاویر بیاوریم. پیور ویو برند ثبت شده نوکیا است که درون خود حاوی تعداد فراوانی پتنت انحصاری است. الگوریتم Over Sampling یکی از پتنت های این گوشی است که تا هفت پیکسل را در یک پیسکل ادغام می کند و عکسی بسیار شفاف و روشن تولید می نماید.

این دوربین تمامی اطلاعات جمع آوری شده را با هم ادغام می کند و در حالت تنظیم اتوماتیک، یک فایل ۵ مگاپیکسلی در اختیار شما می گذارد. البته باید گفت که همه چیز درباره پیکسل نیست و مهم است که شما با این پیکسل ها چه می کنید. آقای یوتیلا عقیده دارد که ۵ مگاپیکسل برای هر کاربرد عمومی عکاسی موبایل کافی است. و مهمتر اینکه شما همان جزئیات فایل ۴۱ مگاپیکسلی را به صورت فشرده شده در اختیار دارید و فضای ذخیره سازی کمی اشغال می کند


نکته دیگری که مورد تاکید وی بود، استفاده از لنز و دروبین خاصی در این موبایل است. او برآمدگی پشت موبایل و در محل دروبین را نشان دهنده تکنولوژی گسترده و خاصی است که در آن پنهان شده. وی مدعی است که این دوربین در حال حاضر بهترین دوربین موبایل قابل تولید با تکنولوژی امروز است.

نوکیا ادعا می کند دوربین این موبایل از نظر لنز، ده برابر دقیق تر از دوربین های SLR است. این دوربین دارای ۵ بخش متحرک در لنز است تا کیفیت بهتری را عرضه کرده و بتوانند زوم بهتری داشته باشند و زوم آن را در حد زوم اپتیکال برسانند. ضمن اینکه نوکیا می گوید این لنز را همانند دیگر قطعات تحت شرایط آزمایشی سخت و طاقت فرسا قرار داده و دوام و کارایی طولانی مدت آن را تضمین می کند.

از ویژگی های مفید برای کاربر می توان تصویر کاملا شفاف و با جزئیات فراوان آن را نام برد. رنگ ها بدون هیچ نویزی دیده می شوند. و در واقع تصویر ۵ مگاپیکسلی این دوربین با هیچ کدام از دوربین های هشت مگاپیکسل بازار قابل مقایسه نیست.


Nokia-808-PureView-04.jpg

 

در ادامه وی به نمایش تعدادی از عکس های ۳۸ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی این دوربین پرداخت و همچنین با عکس برداری و فیلمبرداری در سالن، امکانات آن را به نمایش گذاشت.

یکی از بخش های مورد تاکید نوکیا درباره این دوربین، قابلیت عکس برداری در نور بسیار کم آن است. البته در تستی که در سالن کنفرانس برای عکسبرداری نور کم با فاصله زیاد انجام دادیم، نتیجه مورد انتظار را نداشت.

برای فعال سازی دوربین Nokia 808 لازم نیست قفل آن را باز کرده و وارد منوها شویم، تنها کافی است دکمه فیزیکی که برای دوربین پیش بینی شده را فشار دهیم تا طی کمتر از یک ثانیه دوربین آماده کار شود. علاوه بر این امکان زوم بدون تاخیر و بسیار نرم را هم در این محصول شاهد هستیم. یکی از نوآوری های نوکیا در این موبایل Slide Zoom یا زوم کشویی است که تنها با حرکت انگشت بر روی صفحه، کادر زوم و میزان آن را انتخاب می کنیم و با رها کردن صفحه، موبایل کار زوم را انجام می دهد.


یوتیلا می گوید که با این ابزار و در حالت اتوماتیک آن، همه می توانند بدون اینکه عکاس حرفه ای باشند، عکس های عالی در اختیار داشته باشند. در این حال عکس های عالی و شفافی خواهیم داشت. فلش زنون این گوشی دو برابر قویتر از گوشی های قبلی نوکیا است.

در حالت Sences هم شما امکان عکس برداری با تنظیمات تخصصی هر محیط را به صورت دقیق تر در اختیار دارید و می تواند از حالت های پیش فرض فراوانی همچون Portrate و LandScape و CloseUp و Sport و Night و Night Portrate و Snow استفاده کنید.

البته جذاب ترین حالت تنظیمات دوربین این موبایل، گزینه Creative است که شما به صورت دستی تمام تنظیمات دوربین را همانند یک دوربین SLR حرفه ای در اختیار دارید. در این حالت می توانید دو گزینه عکاسی Pureview و با تنظیمات خود دوربین یا Full Resolution را انجان دهید. در حال Pureview دوربین الگوریتم Over Sampling را بر روی عکس ها اعمال می کند و شما می توانید انتخاب کنید که عکس نهایی تان رزولوشن ۲، ۵ یا هشت مگاپیکسلی داشته باشد.

در حالت Full Resolotion دوربین این موبایل دو اندازه عکس ۳۸ مگاپیکسلی با نسبت ابعاد 4‪:‬3 و عکس ۳۴ مگاپیکسلی با نسبت تصویر 16‪:‬9 را در اختیار شما می گذارد. پیشنهاد نوکیا انتخاب این حالت در مواقعی است که بعدا می خواهید عکس را بریده یا ویرایش کنید.

از امکانات مهمی که در حالت Creative در اختیار دارید، می توان به تهیه عکس های متوالی برای خلق عکس HDR با تعیین میزان Exposiore و تعداد عکس اشاره کرد. همچنین با استفاده از قابلیت interval می توانید از صحنه های طبیعی با حرکت کند (مانند عبور ابرها) به صورت خودکار عکس برداری کنید. در این حالت شما می توانید تعداد عکس متوالی ثبت شده را تا ۱۵۰۰ عدد تعیین کنید و زمان را هم از ۵ ثانیه تا ۳۰ دقیقه تنظیم نمایید.

از دیگر تنظیمات حالت دستی می توان به Selftimer و sharpness و contrast و saturation اشاره کرد. همچنین نوع رنگ عکس را می توانید به صورت Sepia یا Black and Withe و Vivid تعریف کنید.


یوتیلا می گوید که با این مگاپیکسل بالا می توانید داستان در داستان داشته باشید. تنها با چند کراپ ساده از یک عکس، هر بخش از آن می تواند یک عکس جدید و عالی با همان رزولوشن بالا و یک داستان جدید باشد.

مهمترین نکته در کنار عکاسی، اشتراک عکس ها است که برخی اوقات خود دردسر ساز می شود. شما می توانید با امکاناتی چون ارتباط DLNA و HDMI یا NFC، عکس هایتان را با دیگران به اشتراک گذاشته یا به تماشا بنشینید.

در حالت فیلمبرداری شما می توانید با کیفیت FullHD 1080p و تا ۳۰ فریم در ثانیه به ضبط لحظه های دوست داشتنی زندگی تان بپردازید. در این حالت هم تا ۴ پله می توانید زوم بدون از دست دادن جزئیات و کاملا نرم داشته باشید. صدا هم به صورت دالبی سوراند و Hi‪-‬Fi ضبط شده و این تلفن تا ۱۴۰ دسیبل صدا را بدون هیچ نویزی دربافت وضبط می کنید.


البته در کنار همه این قابلیت ها، همانطور که گفتیم، نباید فراموش کرد این ابزار یک اسمارت فون است که به Nokia Belle مجهز شده. البته سیمبیان تنها پلتفرم حامل تکنولوژی پیور ویو نیست و این تکنولوژی کاملا مستقل از پلتفرم است و قرار است بر روی دیگر پلتفرم های نوکیا و به خصوص ویندوز فون هم ادامه یابد.

در پایان هم جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که یوتیلا در جواب مقایسه قیمت این گوشی با یک دوربین SLR و به صرفه نبودن این هزینه، گفت که نوکیا به هیچ وجه ادعایی درباره رقابت پیور ویو با SLR ندارد. هرچند که باید به خاطر داشت که نوکیا پیور ویو هیچ گاه نمی تواند جایگزین دوربین های SLR شود و به همان نسبت، دوربین SLR هم جایگزینی برای این موبایل نیست. مهمترین کاربرد این دوربین برای افرادی همانند خبرنگاران است که می خواهند دوربینی با کیفیت بالا و کم جا همیشه همراه شان باشد. پس چه انتخابی بهتر از تکنولوژی Pureview که هم دوربین با کیفیت بالایی در اختیارتان می گذارد و هم شما را از به همراه داشتن موبایل بی نیاز می کند.

این گوشی تا اوایل تیرماه با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد. اما فعلا قیمت دقیق آن برای بازار ایران مشخص نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:نوکیا Nokia 808 Pureview تیرماه وارد ایران می شود , توسط علیرضا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :